Skip to main content

Maastricht Aachen Airport tijdelijk gesloten

Maastricht Aachen Airport is gesloten van 8 mei t/m 30 juni 2023. In deze periode voeren we renovatiewerkzaamheden uit aan onze start- en landingsbaan. Klik hier voor meer informatie.

Maastricht Aachen Airport temporarily closed

Maastricht Aachen Airport will be closed from May 8 to June 30, 2023. During this period, we will be renovating our runway. Click here for more information.

Maastricht Aachen Airport vörubergehend geschlossen

Maastricht Aachen Airport bleibt vom 8. Mai bis 30. Juni 2023 geschlossen. In diesem Zeitraum führen wir Renovierungsarbeiten an unserer Runway durch. Klicken Sie hier für weitere Informationen.

L’aéroport de Maastricht Aachen temporairement fermé

L'aéroport de Maastricht Aix-la-Chapelle sera fermé du 8 mai au 30 juin 2023. Pendant cette période, nous effectuerons des travaux de rénovation sur notre piste. Cliquez ici pour plus d'informations

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over parkeren? Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Heb je na het doorlezen van onderstaande antwoorden toch nog een vraag? Mail dan naar infodesk@maa.nl.

Parkeren

Kan ik een invalideparkeerplaats reserveren?

Nee, dit is niet mogelijk. Er zijn voldoende invalideparkeerplaatsen op P1. Mocht er geen vrij zijn, dan kunt u op een andere plek parkeren en om assistentie vragen via 043 – 35 89 750. 

Is parkeren gratis voor mensen met een invalidekaart?

Nee, ook mensen met een invalidekaart betalen de gebruikelijke parkeertarieven. 

Ik heb gereserveerd maar mijn vlucht heeft bij terugkomst vertraging. Moet ik dan bij betalen?

Het is geen probleem wanneer de parkeertijd iets wordt overschreden. Er zit een buffertijd op je reserveringsperiode van 2 uur vooraf en achteraf. Wanneer je langer parkeert dan dat je gereserveerd hebt, betaal je het dagtarief per extra kalenderdag. Deze kosten betaal je voor het uitrijden bij de betaalautomaat. Je voert hier je kernteken in en betaalt met pin of creditcard.

Is er vervoer van en naar de parkeerplaatsen?

P1 en Kiss & Ride zijn op loopafstand van de terminal.

Tussen P2 en de terminal ligt een voetpad. Advies: zet jouw medepassagiers en bagage af op de Kiss & Ride. 

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd, de betaling is gedaan, maar ik krijg geen bevestiging. Hoe kan dit?

Het kan tot 15 minuten duren voor je de reserveringsbevestiging ontvangt. Heb je na 15 minuten nog geen bevestiging ontavngen? Controleer dan eerst je spambox. Nog steeds niks? Neem dan contact op met onze klantenservice via parkeren@maa.nl. Ons team helpt je graag verder.

Ik kom op een later tijdstip (dag) terug dan ik op mijn reservering heb aangegeven. Wat moet ik doen?

Als je meer dan een dag later uit wilt rijden, dan moet je bijbetalen. Je kunt dan je parkeerticket invoeren in de parkeerbetaalautomaat. Deze berekent het verschil waarna je dit kunt bijbetalen.

Ik heb gereserveerd vanaf 12.00 uur maar kom toch eerder aan op de luchthaven. Kan ik dan toch al parkeren?

Je kunt maximaal 2 uur voor aanvangstijd van de reservering de parkeerplaats oprijden.  

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd maar ik ga toch niet op reis. Kan ik mijn parkeerplaats annuleren?

Het is mogelijk om je boeking tot 12:00 uur op de dag vóór ingangsdatum van je boeking te annuleren. Klik hiervoor op de link ‘Beheer mijn boeking’ onderaan in je boekingsbevestiging. Log in met je boekingsreferentie en e-mailadres. Klik op ‘annuleer boeking’ en vervolgens op ‘OK’. Je reservering is nu geannuleerd. Er worden géén kosten in rekening gebracht. Je ontvangt een bevestiging van de annulering per e-mail. Wanneer je via Beheer Mijn boeking je reservering annuleert, staat de restitutie binnen drie werkdagen terug op je rekening

Mag ik op de parkeerplaats met een camper of caravan parkeren?

Nee, een camper of caravan parkeren is niet toegestaan.  

Mijn vraag staat er niet tussen? Hoe kan ik contact opnemen met MAA parkeren?

Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag per e-mail via parkeren@maa.nl