Veelgestelde vragen
Heb je vragen over parkeren? Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Heb je na het doorlezen van onderstaande antwoorden toch nog een vraag? Mail dan naar infodesk@maa.nl.
Heb je vragen over parkeren? Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Heb je na het doorlezen van onderstaande antwoorden toch nog een vraag? Mail dan naar infodesk@maa.nl.
Nee, de gratis parkeerplaatsen van Corendon kunt u niet reserveren. Het is ook niet nodig een parkeerplaats te reserveren.
Nee, dit is niet mogelijk. Er zijn voldoende invalideparkeerplaatsen op P1. Mocht er geen vrij zijn, dan kunt u op een andere plek parkeren en om assistentie vragen via 043 – 35 89 750.
Nee, ook mensen met een invalidekaart betalen de gebruikelijke parkeertarieven. Corendonpassagiers met een invalidekaart kunnen (ook in het zomerseizoen) gratis op P1 parkeren op vertoon van hun kaart.
Parkeer je langer dan 1 dag, dan betaal je per 24 uur. Of je bij moet betalen is daarom afhankelijk van de begin- en eindtijd van je reservering. Is de eindtijd van de reservering later op de dag dan de begintijd (bijvoorbeeld begintijd 13:00 uur en eindtijd 23.00 uur), dan kun je tot de volgende dag 12.59 uur uitrijden. Je betaalt tenslotte een veelvoud van 24 uur ingaande op je begintijd. Meestal ga je met dezelfde vlucht weg als waar je mee terugkomt. Maar omdat je 2 uur van te voren moet inchecken, ben je dus vroeger op de luchthaven aanwezig bij vertrek, dan bij aankomst. In deze gevallen komt het dus niet voor dat je bij moet betalen, ook niet als je vlucht vertraging heeft.
Nee, er gelden geen kortingen voor specifieke doelgroepen. Uitzonderingen kunnen in overleg met Fons Latour worden gemaakt voor klanten (luchtvaartmaatschappijen). Twijfel je? Overleg dit dan met Fons.
Van en naar P5 rijdt een shuttlebus minimaal 2,5 uur voor vertrek en een uur na aankomst van Corendonvluchten. P1 en Kiss & Ride zijn op loopafstand van de terminal.
Controleer altijd even je spam-box in de mail. Het komt voor dat de parkeerbevestiging hierin terecht komt.
De QR-code scan je bij het inrijden van de parkeerplaats. Je ontvangt dan een parkeerkaartje en de slagboom gaat open. Dit parkeerkaartje is je uitrijkaart.
Als je meer dan een dag later uit wilt rijden, dan moet je bijbetalen. Je kunt dan je uitrijkaart (die je hebt gekregen toen je de QR-code scande bij binnenkomst) invoeren in de parkeerbetaalautomaat. Deze berekent het verschil waarna je dit kunt bijbetalen.
Dat kan zeker, maar is niet nodig. U kunt gewoon met 2 auto’s op P5 parkeren als u met 4 personen of meer reist.
Je kunt maximaal 2 uur voor aanvangstijd van de reservering de parkeerplaats oprijden.
In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen vind je onder het kopje ‘annuleren van uw reservering’ een link om de reservering te annuleren. Je ontvangt dan een vouchercode ter waarde van het volledige bedrag voor een volgend bezoek. Deze voucher is een jaar geldig. Wil je je liever geld terug? Dat kan. We brengen dan € 10,- administratiekosten in rekening. Annuleer dan de reservering en mail de voucher naar infodesk@maa.nl met het verzoek het geld terug te storten. Wij storten het bedrag min de administratiekosten binnen een week terug op je bankrekening.
Nee, een camper of caravan parkeren is niet toegestaan.
Vliegveldweg 90
6199 AD Maastricht Airport
+31-(0)43-358 9898
infodesk@maa.nl
© 2023 Maastricht Aachen Airport. | Privacyverklaring | Cookieverklaring