Veelgestelde vragen

Heb je vragen over parkeren? Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Heb je na het doorlezen van onderstaande antwoorden toch nog een vraag? Mail dan naar infodesk@maa.nl.

Parkeren

Ik reis met Corendon. Kan ik een parkeerplaats reserveren?

De gratis parkeerplaatsen van Corendon kunt u niet reserveren. Het is ook niet nodig een parkeerplaats te reserveren. Er is voldoende ruimte op P5 aan de Engellandlaan.

Kan ik een invalideparkeerplaats reserveren?

Het is niet mogelijk om een parkeerplaats te reserveren voor mindervaliden. Er zijn voldoende mindervaliden parkeerplaatsen op P2. Mocht er geen vrij zijn, dan kun je op een andere plek parkeren en om assistentie vragen via 043 – 35 89 750.

Ik heb gereserveerd maar mijn vlucht heeft bij terugkomst vertraging. Moet ik dan bij betalen?

Parkeer je langer dan 1 dag, dan betaal je per 24 uur. Of je bij moet betalen is daarom afhankelijk van de begin- en eindtijd van je reservering. Is de eindtijd van de reservering later op de dag dan de begintijd (bijvoorbeeld begintijd 13:00 uur en eindtijd 23.00 uur), dan kun je tot de volgende dag 12.59 uur uitrijden. Je betaalt tenslotte een veelvoud van 24 uur ingaande op je begintijd. Meestal ga je met dezelfde vlucht weg als waar je mee terugkomt. Maar omdat je 2 uur van te voren moet inchecken, ben je dus vroeger op de luchthaven aanwezig bij vertrek, dan bij aankomst. In deze gevallen komt het dus niet voor dat je bij moet betalen, ook niet als je vlucht vertraging heeft.

Is er vervoer van en naar de parkeerplaatsen?

Van en naar P5 rijdt een shuttlebus minimaal 2,5 uur voor vertrek en een uur na aankomst van Corendonvluchten. P1 en P2 zijn op loopafstand van de terminal.

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd, de betaling is gedaan, maar ik krijg geen bevestiging. Hoe kan dit?

Controleer altijd even je spam-box in de mail. Het komt voor dat de parkeerbevestiging hierin terecht komt.

Ik heb een QR-code ontvangen. En nu?

De QR-code scan je bij het inrijden van de parkeerplaats. Je ontvangt dan een parkeerkaartje en de slagboom gaat open. Dit parkeerkaartje is je uitrijkaart.

Ik kom op een later tijdstip (dag) terug dan ik op mijn reservering heb aangegeven. Wat moet ik doen?

Als je meer dan een dag later uit wilt rijden, dan moet je bijbetalen. Je kunt dan je uitrijkaart (die je hebt gekregen toen je de QR-code scande bij binnenkomst) invoeren in de parkeerbetaalautomaat. Deze berekent het verschil waarna je dit kunt bijbetalen.

Wij vliegen met Corendon en komen met 2 auto’s. Kan ik een extra parkeerplaats reserveren op P2?

Dat kan zeker, maar is niet nodig. Je kunt gewoon met 2 auto’s op P5 parkeren als je met 4 personen of meer reist.

Ik heb gereserveerd vanaf 12.00 uur maar kom toch eerder aan op de luchthaven. Kan ik dan toch al parkeren?

Je kunt maximaal 2 uur voor aanvangstijd van de reservering de parkeerplaats oprijden.

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd maar ik ga toch niet op reis. Kan ik mijn parkeerplaats annuleren?

In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen vind je onder het kopje ‘annuleren van uw reservering’ een link om de reservering te annuleren. Je ontvangt dan een vouchercode ter waarde van het volledige bedrag voor een volgend bezoek. Deze voucher is een jaar geldig. Wil je je liever geld terug? Dat kan. We brengen dan € 10,- administratiekosten in rekening. Annuleer dan de reservering en mail de voucher naar infodesk@maa.nl met het verzoek het geld terug te storten. Wij storten het bedrag min de administratiekosten binnen een week terug op je bankrekening.